2013. május 3., péntek

Sült oldalas

Tegnap este ugyan töltött tojást és töltött krumplit terveztem vacsorára (igazából egész héten már erre vágyom), de végül sült oldalas lett belőle, krumplipürével.
Életemben talán egyszer-kétszer kóstoltam meg az oldalast, de alapvetően nem barátom a nagyon zsíros hús, így nem kötöttünk örök barátságot. Viszont a fagyasztóban épp volt két szép darab, Krisz kérte is, hogy készítsem el neki, mire hazaér, úgyhogy nekiláttam, mert azt hallottam, hogy ez azért nem egy olyan nagy ördöngösség.

A sütőt már előre bekapcsoltam, hogy forró legyen, mire belekerül a tepsi. Fogalmam sincs, hány fok lehetett, a receptek mindenhol 200 fok körül írják, úgyhogy én is adtam neki rendesen.
A húst 2-3 bordánként felvágtam, minden oldalát bedörzsöltem olajjal, sóval, borssal (rozmaringot szórtam volna még rá, de az pont nem volt), egy fej fokhagymát felszeleteltem és beletűzdeltem néhány helyen a húsokba. Egy fél fej vöröshagymát is megpucoltam, elnagyolva felvágtam és a tepsiben a húsok köré szórtam. Az egész alá kb egy-két ujjnyi magasságig vizet öntöttem, alufóliával letakartam, a forró sütőbe raktam. Körülbelül 1 órát sütöttem fólia alatt, de időnként belenéztem, hogy a víz nem forrt-e el (ha elforrt volna, akkor pótoltam volna, de nem tette). Aztán 1 óra múlva levettem a fóliát, a húsok tetejét kicsit meglocsoltam az alásült zsírral, hogy ne száradjanak ki. 30 perc múlva ismét ránéztem, akkor minden húst fejjel lefelé fordítottam, és kapott az egész még 10 percet.
A végére kész lett a krumplipüré is, uborka meg mindig van nálunk. Jó nagy dicséretet kaptam, miszerint ezt is finomabban csináltam meg, mint Krisz. Elsőre ezek szerint akkor tényleg nem sikerült rosszul, és még én is jól laktam belőle.

Nincsenek megjegyzések: