2013. október 3., csütörtök

Diós-citromos keksz

Ahogy jönnek a hidegebb napok és esték, úgy egyre több teát iszogatunk. Főleg a gyümölcsteáért vagyunk oda, és bár önmagukban is nagyon lélekmelengetőek, én mindig is szerettem enni mellé egy kis aprósüteményt. A hét elején annyira fellelkesültem, hogy milyen jól sikerült az első húslevesem, hogy ma is volt kedvem kísérletezgetni a konyhában. Így készült el ez a finomság:

Hozzávalók (kb.35-40 darabhoz / 2 tepsinyi adaghoz)
12 dkg puha vaj
7 dkg cukor
2 ek méz
2 ek víz
1 citrom reszelt héja
25 dkg liszt
1 kk szódabikarbóna
20 dkg dió

A diót, miután megpucoltam (a begyújtott sparhelt melege mellett ücsörögve), kis zacskóba tettem és klopfolóval apró darabokra törtem. A sütőt 180 fokra előmelegítettem, és kikészítettem egy nagy lapos tepsit sütőpapírral.
Minden hozzávalót alaposan egybegyúrtam (nekem egy picit nehezen állt egybe, a végén is morzsálódott, úgyhogy egy evőkanál citromlevet belelöttyintettem), kis golyókat formáztam a tésztából, majd a sütőpapíros tepsire nyomva korong formára lapítottam őket. Mivel van benne szódabikarbóna, ezért kb 2 cm távolságra raktam őket egymástól, hogy ne süljenek össze. Kb. 12 percig sütöttem őket. Nem szabad megvárni, amíg barnulni kezdenek. Akkor jó, ha már az alján és a szélén látszódik, hogy kezd megpirulni. Ekkor rácsra rakva hagytam kihűlni az akkor még puha és nyersnek tűnő kekszeket, de ahogy kihűltek, meg is keményedtek szépen.
Isteni önmagában, tea/kávé mellé, de én megkóstoltam baracklekvárral is. :)

Nincsenek megjegyzések: