2013. augusztus 1., csütörtök

Mindennapi kenyerünk és egy kis pesto

Megelégeltük, hogy mindig akkor fogy el a kenyér, amikor nem kellene, ha pedig bevásárolunk többet belőle, akkor biztos, hogy ránk penészedik. Édes drága anyucikáméktól kaptam egy gyönyörű szép kenyérsütő gépet még születésnapomra, de most jutottam odáig, hogy ki is próbáljam. Ezentúl sűrűn fogjuk beüzemelni, az már biztos!
Első körben a gép használati utasításához mellékelt alapreceptet használtam, de majd később, ha már rutinosabb leszek, biztosan más recepteket is ki fogok próbálni. Ahogy számoltam, az 1 kilós sima fehér kenyér körülbelül 200 forintra jön ki gépben sütve. A következő majd egy magos kenyér lesz terveim szerint, de télen tuti kipróbálom a sütőben vagy sparheltben való kenyérsütést is. :)

No de végre kellően megnőttek a magról ültetett bazsalikomjaim, szereztem reszelt parmezánt is, úgyhogy csináltam házilag egy kis pesto szószt is. Nagy kedvencem, bármilyen olasz étteremben képes vagyok rendelni, de a két kedvenc helyem mégis a budapesti Via Luna, és a Zamárdiban található híres, nagy olasz étterem, a parton. Sajnos nem tudom a nevét, talán Mauro Pizzériája, minden esetre mindkét helyen világbajnok módon készítik el, és én akárhányszor odakeveredek, mindig ezt rendelek.

Viszont nagyon meglepődtem az arányokon, mert végül csak 1 üvegre való adag készült, pedig legalább hármat szerettem volna csinálni, de ezek szerint ahhoz még sokkal több bazsalikomra lesz szükség. Azon gondolkoztam, hogy még pár cserépbe ültetek most is bazsalikom magokat (az egyik kedvenc zöldfűszerem, az oregano mellett), és akkor később sokkal nagyobb mennyiségben is tudok csinálni.

Hozzávalók:
2-3 marék bazsalikom
1 marék oregano
4-5 gerezd fokhagyma
10 dkg parmezán
2 evőkanál fenyőmag (én most sózatlan mogyoróval helyettesítettem)
1-2 dl olívaolaj

Nagyon egyszerűen készül, mindent bele kell dobálni a turmixgépbe és pépesre, krémszerűre kell turmixolni. Én a mogyorót, vagy ha lett volna, akkor a fenyőmagot külön daráltam le, és utána adtam hozzá a masszához. Egy kis olívaolajat azért hagyjunk a végére is, mert miután kifőzött üvegekbe töltjük a szószt, az egésznek a tetejére azt kell önteni. Mivel itt nincs szó száraz dunsztolásról, az olívaolaj akadályozza meg a penészesedést. Ez a mennyiség szerintem egy 3-4 fős spagettiadaghoz elég, vagy eltéve egy pici üvegnyire, mint amilyenben az Erős Pistákat árusítják pl.

Nincsenek megjegyzések: