2013. augusztus 30., péntek

Hazai kézművesek #1

Szeretnék elindítani itt egy kis interjú-sorozatot, amelynek az a célja, hogy az általam kedvelt, ismert magyar kézműveseket bemutassam, ezzel is talán népszerűsítve őket, mert megérdemlik. Mivel én magam is érintett vagyok köztük, még fontosabbnak tartom, hogy az emberek ne a sorozatgyártott, sokszor rossz minőségű tucatárut vegyék, hanem igenis keressék fel azokat, akik itthon kifejezetten jók a "szakmájukban". Ezzel mindkét oldal csak nyer: az eladó, mert így a megrendelések fenntartják a vállalkozását, lehetősége van a tovább fejlődésre; és a vevő, aki pedig minőséget kap, egyedi terméket és/vagy szolgáltatást, s ha esetleg garanciális problémák merülnének fel, akkor sem kell rengeteg felesleges, hivatalos kört futnia, hiszen a készítők szívesen állnak rendelkezésre ilyen esetekben is.

Kissé talán nagyképűnek tűnhet, ha éppen magammal kezdem a sort, viszont úgy gondoltam, hogy itt sokan nem tudják, hogy én is foglalkozom kézműveskedéssel, ráadásul saját magamon is le tudom tesztelni, hogy jó, megválaszolható kérdéseket teszek-e majd fel a többieknek. :)

1.) Kérlek, mutasd be pár mondatban azt amit csinálsz.
Ékszereket, kis mindennapi kiegészítőket készítek süthető gyurmából, üveglencséből. A palettán megtalálhatóak a fülbevalók, medálok, gyűrűk, karkötők, kitűzők, mobildíszek, könyvjelzők, hűtőmágnesek, és amit még nagyon fontosnak és hasznos tartok, az pedig a kutyabiléta. Sokan megveszik az én ízlésem szerint kitalált dolgokat, de szerencsére sok egyedi ötlet és kérés is érkezik hozzám, amiket igyekszem a lehetőségekhez képest megvalósítani.
Ál-fültágítós fülbevaló
2.) Mióta foglalkozol ezzel/hogyan kezdtél bele?
2011 tavaszán épp félállásom volt csupán, így rengeteg szabadidővel rendelkeztem. Ismertem már régebb óta is a süthető gyurmát, de akkor volt az, amikor úgy gondoltam, hogy belekezdek és többé nem rendelek mástól olyan ékszert, amilyet kitaláltam magamnak, hanem én fogom elkészíteni. Aztán amikor az első pár nagyon kezdő, nagyon sok hibával rendelkező példány után a kezem ráállt a formákra, akkor elbüszkélkedtem velük az ismerősök körében, akiktől annyi pozitív dicséretet és ösztökélést kaptam, hogy végül minél több figurát csináltam, és aztán persze elhangzott az a bizonyos bűvös kérdés valakitől, ami elindította az egészet: miért nem adod el őket? És akkor csináltam facebook-on az ékszereknek egy oldalt, s ezt használom a mai napig is megjelenési felületként.
Népi motívumos fülbevaló, medál és egy könyvjelző
3.) Mennyire tölti ki a mindennapjaidat?
A karácsonyt megelőző időszak - hála Istennek - az őrültek házával egyenlő, olyanor nagyon sok megrendelés fut be. Tavaly ráadásul a 9 órás állásom mellett kellett időt szakítanom rá, így volt, hogy éjfélig a műhely asztalom felett görnyedtem. Év közben persze eloszlanak a megkeresések, de mostanában is naponta, két naponta leülök ezzel foglalkozni.
Az egyik sláger: lovas fülbevalók, medálok, mobildíszek

4.) Mi az, ami kiemel téged a többi hasonló vállalkozás közül? Mitől különleges az, amit te csinálsz?
Igyekszem nagyon nyitott lenni az új ötletekre; az áraimat próbálom úgy alakítani, hogy a megrendelőknek és nekem is jó legyen. Fő irányvonalam a lovas kiegészítők, és a lovasok nagyon szeretik, hogy akár a saját lovuk fotója alapján is készülhet valami számukra. Valamint arra nagyon kényes vagyok, hogy amit kiadok a kezem közül, az olyan legyen, hogy én is szívesen viselném, nem csapok össze egy munkát sem, és ha kell, még a kisütés után is képes vagyok újrakezdeni az egészet.
 
 

5.) Mit tartasz az eddigi legnagyobb sikerednek, mire vagy igazán büszke?
Nagyon megható volt átélni, hogy körülbelül fél évig szinte felé se néztem a gyurmás oldalamnak, viszont amikor újra bejelentkeztem, azonnal rengeteg megkeresés érkezett. Nagyon jó érzés volt, hogy nem felejtettek el, nem kerültem a "süllyesztőbe" az inaktív időszak miatt.
Ami pedig a büszkeséget illeti, nagyon büszke vagyok arra, amikor valaki karácsonyi, szülinapi, stb ajándéknak szánja az én munkámat.

6.) Kik a célközönséged? Kik keresnek meg általában?
Főleg a fiatalabb 15-30 korosztály kedveli a munkásságomat, hiszen általában élénk színű, bohókás, vidám dolgokat készítek, de vannak elegáns ékszereim is,  azokból a legidősebb megrendelőm 68 éves volt, viszont volt már olyan, hogy 70. születésnapra kértek tőlem ékszert. :) A lovas, illetve kutyás dolgokat pedig mindenki olyan szokta keresni kortól függetlenül, akinek vagy kutyája vagy lova van.

7.) Hogyan léphetnek kapcsolatba veled az érdeklődők?
Munkáimat facebook-on, a KreAlma oldalon találhatják meg, oda kerül fel minden újdonság és akció, nyeremányjáték is. Itt lehetőség van nekem üzenetet küldeni, de e-mailen is várom a megkereséseket. A cím szintén a facebook-oldalon található meg.

Nincsenek megjegyzések: