2014. április 29., kedd

Fűszerkertecském

Idén nyáron szeretném, ha megvalósulna az a tervem, hogy rengeteg fűszert szárítok majd meg és teszek el őszre-télre. Ehhez viszont rengeteg mennyiségű fűszernövényre van szükség, és lehetőleg nem cserépben tárolva, hogy minél hamarabb minél nagyobbra tudjon nőni.
Úgyhogy valamelyik délelőtt felfújtam a pofazacsit, és nekiálltam a fűszerkert kialakításának. Végül a ribizlibokor körüli területet találtam erre a legmegfelelőbbnek. Tavaly már kiszabadítottam a gyomok alól a kis bokrocskát, és a köré pakolt téglakört, és tavaly nyáron az anyutól kapott egynyári virágok díszítették. Most felszedtem ezeket a téglákat, megnagyobbítottam a kört, ami nem kevés ásást jelentett, és nagyjából a harmadik ásónyomnál éreztem, hogy ezt kissé alulbecsültem, de a gyepet már összerondítottam, nem lehetett abbahagyni. A kiszedett füves föld ment a komposztra, az ásott nyom peremét kiraktam újra ferdén beállított téglákkal, feltöltöttem jobb minőségű föld és homok keverékével, jól belocsoltam, és kiültettem a szombati piacon vásárolt fűszerpalántákat.
A teljes repertoár: rozmaring, majoranna, oregano, stevia, lestyán, kakukkfű, kapor, tárkony, menta, citrommenta, citromfű, bazsalikom, de vettem a bácsitól még aloe verát, rebarbarát, paprikát, meg paradicsomot is, és úgy tűnik, tőle fogok tudni venni 3 hét múlva lucullus palántákat is, ha az enyémek befuccsolnának, úgyhogy örülök, mint majom a farkának. És nem vagyok róla meggyőződve, hogy nem fogok még további fűszert hazacipelni, csak hogy tutira menjek. :D
Persze másnap reggel valamelyik kutya remekül összemászkálta, de szerencsére a növényekre nem lépett a bűnös, viszont most ez a "gyönyörű" biztonsági rendszer akadályozza meg az illetéktelen behatolókat. Ha kicsit nődögélnek a drágaságok, akkor hozok majd újabb fotókat, mert most még nem látványos. :)

4 megjegyzés:

BoGyo írta...

Biztos nagyon szép lesz!! Megkérdezhetem, hogy a kecskeméti piacon tudtál ennyi féle fűszert vásárolni? Nálunk is most van kialakítás alatt a fűszerkert, de ennyiféle növényt nem találtam sehol.
Köszönöm:) Szép napot!

Hungrianfarmlife írta...

Igen-igen, de szerencsére a házaspár női tagja pedig ide, a faluba is jár piacozni. :) Pesten tudok még egy jó árust, ő a bosnyák téri piacra jár ki, édesanyám pedig tőle szokott beszerezni mindenfélét.

Éva írta...

Meglásd, nagyon szép lesz, bár tavaly a begóniával beültetett kertecske se volt éppen csúf :D

BoGyo írta...

Köszönöm:)