2014. április 3., csütörtök

Két vacsora a kamrából

Tegnap és ma is olyan gyors vacsorát dobtam össze, hogy igazából minden alapanyag volt hozzá, és általában mindig is szokott lenni. Előbbi inkább nekem, utóbbi pedig Krisznek kedvezett, de amiatt, hogy mind a kettő 20-30 perc alatt elkészült, én mindkét esetben jól jártam. Hétfő óta ugyanis minden délután, amikor az én drágaságom hazaér, még sötétedés előtt nekiesünk a veteményesnek és sziszifuszi harcot vívunk kapálunk, gereblyézünk, gyomlálunk, ezért estére mindketten kissé megviseletek vagyunk energiailag, örültem, hogy nem kell még órákat a konyhában is ácsorognom.

Tejszínes, kelbimbós spagetti baconnal
2-3 marék apró kelbimbó
olaj, só, bors
15 dkg bacon
2 dl (hab!!!)tejszín
szerecsendió
bazsalikom
parmezán

A kelbimbóval kezdtem: levágtam mindről a torzsáját, lehúztam a felső leveleit. Egy uzsonnás zacsiba beleraktam őket, öntettem bele egy kis olajat, szórtam bele sót és borsot, összefogtam a zacsi száját, és egyszerűen csak összeráztam a benne lévő dolgokat. Így fél perc alatt az olaj mindegyik zöldséget szép egyenletesen bevonta. 200 fokos előmelegített sütőbe sütőpapíron mentek be sülni, pirulni egy olyan 15 percre, ez alatt pont elkészül a tészta és a szósz is.
A tejszínt feltettem egy kis lábasban, hogy felforrjon és besűrűsödjön kicsit. Amikor ez megtörtént, szórtam bele reszelt parmezánt, szerecsendiót és a friss, cserepes bazsalikomomból is csíptem bele néhány levelet. Közben egy serpenyőben megpirítottam a baconszeleteket is.

Amikor megpirultak a kelbimbók, besűrűsödött a fűszeres tejszín, megfőtt a tészta, akkor egész egyszerűen az egészet összevegyítettem. Az eredeti recept írta azt is, hogy a tejszínbe reszeljünk egy kevés citromhéjat is. Ugyan követtem az utasítást, de ez a kis részlet végül nem nyerte el a tetszésünket, teljesen felesleges volt bele.

Jambalaya
1 csirkemell filé
1 arasznyi kolbász
3-4 szál újhagyma
1 kaliforniai paprika
2 marék fagyasztott zöldségmix
1 bögre rizs
2,5 bögre víz
só, bors

A csirkét felkockáztam, a kolbászt felkarikáztam, és egy lábasban olajon átpirítottam őket. Amikor a kolbász zsírja kicsit kiolvadt, beledobtam még az apróra vágott paprikát és újhagymát, az átöblített rizst, majd felöntöttem vízzel. Hozzáadtam a fűszereket, a fiókban még kallódott egy kis vegeta, már el akartam használni, úgyhogy ezt ki is pipálhattam. 20 perc alatt kis lángon készre főztem, amíg a rizs teljesen meg nem puhult. Az utolsó 5-7 percben még hozzáadtam a fagyasztott zöldségkeveréket is, amiben répa, borsó, kukorica van, majd fedő alatt az egészet készre pároltam.

Nincsenek megjegyzések: