2013. szeptember 5., csütörtök

Madáretető készítése

Lassan el kell kezdeni gondolni az itthon maradó madarakra, akiknek télen madáreleséggel segíthetünk átvészelni a hideg, élelem nélküli heteket. Ezen felbuzdulva tegnap este kipakoltunk a garázsba, és 1-2 pohár vörösbor, jó zene és egymás társasága mellett nekiálltam összebarkácsolni egy madáretetőt. A faanyagot itt a tanyán turkáltam, az üveg egy elmosott, címkéjétől megfosztott szörpös palackból lett, és a tálka pedig egy megtisztított üveg hamutartó. Jó, hogy önetető módon működik, csak akkor kell hozzányúlni, ha teljesen kifogyna a tartalma. Javaslom, hogy aki kedvet érez, az ne fogja vissza magát, hiszen madáretetőt akár egy lakótelepi lakás erkélyén, vagy az ablakpárkányon is ki lehet helyezni. És ha nincs túl magasan (pl 5-6. emelettől fölfelé) akkor igen hamar meg fogják szeretni ezt a kis gyorsbüfét. Nekem nem épp hátsó szándék nélküli volt ez az ötletem, ugyanis nagyon örülnék neki, ha ennek segítségével sikerülne párszor lencsevégre kapnom  madarakat, és reménykedem benne, hogy a verebeken kívül más szépségek is meglátogatnak majd.

A faanyagokat összemértem, lefűrészeltem. Látni kellett volna Krisz arcát, amíg azt leste, mikor kell elsősegélydobozért rohannia. Mondjuk abbéli tanácsát nem igen tudtam hova tenni, ami valahogy így hangzott: "Szívem, legalább egy kesztyűt vegyél fel!" Miért? Abban ottmarad az ujjam, ha megszalad a fűrész? :D

Igazság szerint csak a rögzítés okozott némi fejtörést, nem 100%-os még így sem a dolog, de elsőre nem lett rossz. Dróttal próbáltam először, de az annyira csúnya volt, hogy inkább maradtam a madzagnál. Kerülhet bele állateledelesnél kapható kész madáreleség is, de biztos, hogy majd kapnak a nagy hidegben szalonnakockákat is, és ha odaszoknának esetleg a madáretetőre, akkor mellé még kapnak majd egy kis vizes tálkát is, amit majd igyekszem nem elfelejteni, és ha befagy, akkor felolvasztani. :)

3 megjegyzés:

Éva írta...

Nem volt annyi alma sem az én gondoskodásom alatt, amit a rigók múlt télen be nem faltak volna!

Névtelen írta...

Az a gond ezekkel az etetőkkel, hogy esőtől-hótól nem védettek. A másik probléma az, hogy egy-két nagyobb szem összekapaszkodása esetén, a szűknyakú üvegben elakad a kaja és hoppon maradnak a madarak.

Az MME oldalán igen jó és egyszerű etetők találhatók a shopban, melyeket nem kell megvenni, csak lemásolni.

Éder Mihály

Hungrianfarmlife írta...

Nem ez az egy lesz kihelyezve, s ez most éppen fedett helyen található meg. :)