2013. június 10., hétfő

Újra itthon

Annyira jó volt 1 hét távollét után hazajönni. Annyi változás történt, hogy csak pislogtam. Amíg nem voltam itthon, Krisz elkezdte kiszoktatni a tyúkokat a szabadba. Ma is kint henyélnek, fürdenek a homokban és a napfényben, de sokszor visszamennek az istállóba is. Remélem, a tojásokat a helyükre fogják tojni, és nem kell majd a nagy karámban keresgélnem őket. A 3 eperfa irdatlan mennyiségben elkezdte termelni az epret, alatta mindent beborít a vörös-fekete lé. A fa alatti mennyiségből 3-4-marokkal össze is szedtem és hátravittem a csirkéknek. Olyan boldogsággal vetették rá magukat, hogy öröm volt nézni. Lehet, hogy ha Krisztián megérkezik a munkából, néhányat behozunk az udvarra is, hogy közvetlenül a fa alól csipegessék össze a lepottyant darabokat, de ahhoz tényleg kell mindkettőnk jelenléte, mert nem igazán tudjuk, hogy a kutyák mit szólnak hozzájuk.

 
Sajnos egyikünk sincs oda ezért, úgyhogy gyorsan ki kell találnunk, mihez kezdjünk ezzel a mennyiséggel. A listán szerepel a pálinkafőzés, a lekvárkészítés is, de valószínűleg fagyasztok is le belőle, illetve majd jó lesz morzsás sütibe is.
Ezen felbuzdulva Lunával együtt körbesétáltuk a tanyát, hogy megnézzem, a karámon kívüli gyümölcsfákon hogy állnak a kis szépségek. Rengeteg szilvánk lesz, dióból is győzzük majd összeszedni és megpucolni (aminek mondjuk személy szerint nagyon örülök, mert épp valamelyik héten szerettem volna diót venni és elhűltem az árát látva). Már pirosodnak a meggyek is, már látni, hogy mennyi szőlőnk lesz (annak a magját majd szintén szeretném eltenni és ledarálni, állítólag iszonyú jó antioxidáns alapanyag). A tavasszal ültetett málnákon is már megjelentek a kis bogyók, kíváncsi leszek, hogy azt mikor lehet szedni. :)


És legnagyobb örömömre amikor megnéztem a veteményest is - amíg külföldön voltam, Krisztián nekiveselkedett és a zöldségek körül újra felkapált mindent, illetve mulcsot is tett köréjük, hogy jobban megtartsák a nedvességet. Úgy tűnik, hogy bevált, mert jutalmul lencsevégre kaptam az első paprikánkat is, és a szépen növekedő paradicsomokat is.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Arra figyelj, hogy ne legyen erjedt az eper, mert rettenetesen be tudnak rúgni tőle. (Így készül a részeges tyúk)

A krédlik már 5 hetesek, Meg kellene beszélni a szállításukat.

É.M.