2013. június 28., péntek

Meggyes tejespite

Évekkel ezelőtt, amikor majd' minden hétvégén buszoztam le Pestről a Kiskunságba lovagolni, és akkor még a Silverado nevű ranchra jártam, akkor rengetegszer indultunk úgy útnak, hogy a környező vendéglátó tanyákra tértünk be egy jót ebédelni. Akkor sem volt ez másképpen, amikor betértünk a Somodi tanyára - ha akkor valaki azt mondta volna, hogy pár év múlva ettől a Somoditól nem messze lesz az otthonunk...! -. Nem emlékszem már, mit rendeltem, mert a desszert kitörölt minden előtte lévő falatot. Olyan isteni, krémes, édes tejespitét kínáltak, aminek az ízét a mai napig nem tudom elfelejteni. Ugyan a pincér nagyon kedvesnek tűnt, mégis udvariasan hárította el arra vonatkozó kérdésemet, hogy hogyan készítik ezt a mennyei finomságot, ezért magamnak kellett levadásznom valahogy a receptet. Sok jónak tűnőt kipróbáltam, de egyik sem lett olyan, amilyet én akartam. Egészen 2009 nyaráig, amikor egy újabb recept került az utamba. És megvolt!

Tegnap ismét szedtünk egy bő fél kiló meggyet a tanya körül, és már akkor tudtam, hogy ezúttal tejespitét szeretnék belőle készíteni. Kikeresgéltem hát a receptes füzetkémet, és már kész is a finomság.

Hozzávalók (30x24 cm-s tepsihez)
35 dkg magozott meggy
9 dkg porcukor
15 dkg liszt
3 dl tej
2dl tejszín
3 tojás

A tepsit kivajazzuk és megszórjuk vékony rétegben liszttel, majd a meggyeket is szépen elegyengetjük benne. A 3 tojást habosra keverjük a porcukorral, amit két részletben adunk hozzá, hogy ne csomósodjon össze. Kb. 8-10 perc után (ekkor már szép fényes a massza és a térfogata is igencsak megnő) hozzáadjuk a tejet, a tejszínt és a lisztet is. Csomómentesre tovább keverjük, hogy sima, palacsintatésztához hasonlító állagot kapjunk. Aki szereti, egy vaníliarúd kikapart belsejét is hozzáadhatja.
A masszát beleöntjük a tepsibe, és az egészet 180 fokra előmelegített sütőben sütjük meg nagyjából 30 perc alatt. A teteje egy egészen picit meg fog barnulni, viszont a sütemény állaga akkor jó, ha belül még egy kicsit puding szerűen remeg. Ahogy hűl majd, úgy fog az is megszilárdulni.

3 megjegyzés:

Éva írta...

Kész kincsesbánya vagy!:-) Köszönöm!

Egy olvasó írta...

Szia!
Én is kipróbáltam, kicsi módosítással: cseresznyével, 50% graham liszttel, xilittel, és így is nagyon finom volt.
Köszönöm a receptet! További sok sikert a tanyához!
Egy olvasód

Hungrianfarmlife írta...

Fú, én valamelyik nap - okulva az előző esetből, hogy mire párom hazaért, én már eltüntettem egy fél tepsinyi adagot - dupla adagot készítettem, de a tepsi nem volt a duplája az előzőnek. Nagyobb volt valamivel, de kb. dupla olyan vastag is lett a tészta, a meggyeket szépen kisodorta a massza a szélére, úgyhogy az ehetetlen kategóriába minősítettem. A malacok viszont örültek neki...