2013. június 25., kedd

Meggyes-mákos sütemény

Tegnap este, amíg a kedvesem a karámoszlopok körül barkácsolt, addig én kisétáltam összeszedni a meggyet a fákról. Nem kell magas fákra gondolni, inkább átmenet a fa és a bokor között. Első körben 70 deka gyönyörű és hibátlan, érett meggyet szedtem össze, és a legszebb az volt, hogy még csak válogatnom sem kellett a fáról: amelyiket megfogtam, az mind egészséges volt. Az esti filmnézéshez jó részét el is csipegettük, de mára is maradt még belőle, úgyhogy felhasználtam az egyik kedvenc sütimhez is.
Régebben elég sűrűn készítettem, de aztán sokáig kimaradt a mindennapokból, úgyhogy elő is kellett hozzá vennem a receptes füzetemet. Leírom ide is, ha másnak is szimpatikus lenne. :) Alapvetően ez egy bögrés süti, ahol a bögre kb. 2,5 dl-t jelent ezekhez az arányokhoz, és egy közepes tepsit fog kitölteni.

1 cs. sütőpor
1 cs. vaníliás cukor
2 tojás
1 bögre cukor
1 bögre olaj
2 bögre liszt
1 bögre tej
1 bögre (darálás előtt lemért) mák
kb. 20 dkg magozott meggy

A cukrot és a tojásokat összekeverjük, majd az olajat és a tejet is fokozatosan hozzáadjuk. Ezután kerül bele a sütőporral elkevert liszt, és a vaníliás cukor. A kimért mákot ledaráljuk (adjunk hozzá egy kis cukrot, ha régi típusú darálónk van, hogy ne égjen le a motorja), hozzáadjuk a masszához, csomómentesre elkeverjük. A sütőpapírral kibélelt (vagy olajjal-liszttel-zsemlemorzsával kikent) tepsibe beleszórjuk a meggy szemeket, enyhén megszórjuk liszttel, majd az egész masszát ráöntjük. Ezt szépen betesszük a 180C-ra előmelegített sütőbe. Eredetileg 15 percet ír, gyakorlatilag ennek kellett 25 is, de szúrópróbával le lehet tesztelni, az a legegyszerűbb.

6 megjegyzés:

Névtelen írta...

Mekkora a bögre? Nekem van 2, 3, 5, 7 és 10 dl-s bögrém. Az utóbbiból, általában téli tésztaleveseket kanalazok.

Hali. É.M.

Hungrianfarmlife írta...

Kedves M! :)
Hadd idézzem saját magam :) "Alapvetően ez egy bögrés süti, ahol a bögre kb. 2,5 dl-t jelent "

Éva írta...

Szia! Köszönöm a receptet! Olvasgatok nálad visszafelé is, jó itt!

Névtelen írta...

Bocsi, de csak a receptet olvastam a körítést nem. :(

É.M.

Hungrianfarmlife írta...

Lebuktál :)

Hungrianfarmlife írta...

Örülök neked, hogy itt vagy. :)