2013. július 15., hétfő

A nyár slágere: Hófehérke

Életem párja nem igazán rajong az édességekért, ritkán tör rá a "hú de ennék valami édeset" érzés. A tejespite, a bögrés-mákos már elég tuti befutók nála, de nem szerettem volna, hogy ráunjon, kell egy kis változatosság, így azon gondolkoztam, hogy mit is kellene összeütni, amikor egyszer csak bevillant a tökéletes megoldás: édesanyám Hófehérkéje!
Bármikor képes lennék egy ültő helyemben megenni egy egész tállal, ugyanis ez az az édesség, ami édes is, meg nem is, fanyar is, meg nem is, így nem telik el az ember az ízétől, és mindig egy kicsit többet és többet szeretne belőle kóstolni. Mondanom sem kell, nagy sikert arattam vele, még aznap délután üres volt a tál, úgyhogy mára megkaptam az utasítást a következő adag elkészítésére. :) Fogadjátok ti is szeretettel, és próbáljátok ki. Nagyon egyszerű elkészíteni, a legtöbb időt kizárólag a tejszín habbá verése veszi el, na meg a hűtőben pihentetés.

Hozzávalók:
5 dl (vagy 40 dkg) tejföl
3 dl tejszín
porcukor
1 citrom héja és leve
10-12 db babapiskóta

A tejszínt abban a tálban, amiben az egészet szeretném tálalni kemény habbá verem. Utána óvatosan hogy a hab "ne törjön össze" belekeverem a tejfölt, hozzáadom a lereszelt citromhéjat és a citrom levét, utána pedig folyamatosan adagolom hozzá a porcukrot. Ennek a mennyisége abszolút ízlés dolga, kóstolgatni kell közben, hogy ki mikor találja el azt az ízt, ami neki bejön. Nekem körülbelül 4 púpos evőkanálnyi kellett bele. Végül a babapiskótákat szépen beledobáljuk a masszába, és elrendezgetjük benne. Én két sorban raktam, egymásra merőlegesen. Az édesség akkor van kész (már ha maradt egyáltalán a krémből a sok kóstolgatás után is :) ), ha a hűtőben pár óra alatt összeért és a babapiskóta is megpuhult. Mi 3 óra múlva vígan kanalazgattuk. Vigyázat, rá lehet szokni! :)

2 megjegyzés:

Gyöngykaláris írta...

:) kb ugyanez fut nálunk "Citromos álom" fedőnév alatt.... de teljesen mindegy:), a végeredmény ugyanez - nem lehet eleget készíteni belőle....

kreeszteeka írta...

Mi babapiskóta helyett kávéba áztatott kétszersültet használunk, citrom viszont nem kerül bele mert nem igazán szeretik. :)