2014. június 30., hétfő

Tejbegríz újraértelmezve

Egy időben annyira szerettem a gasztronómiailag nem éppen nagy kihívást jelentő tejbegrízt, különösen, amikor hízókúrára adtam a fejem pár évvel ezelőtt, hogy az 51-52 kilómat vissza tudjam tornázni a normál 58-61 körülire, hogy hetente többször is megkívántam. De ugyebár túl sok újdonságra nem ad lehetőséget, a rántott tejbegrízről is csak pár hónappal ezelőtt hallottam. Ma viszont ismét eszembe jutott, de már a gondolata is unalmas volt, hogy sima tejbegrízt nyammogjak, s ennek elkerülése végett találtam rá Limara receptjére, amit nyomban el is készítettem. Kriszt például nem lehet rávenni alapból, hogy ő önszántából tejbegrízt egyen, de ebben a formájában még ízlett is neki. :)

Hozzávalók 2 személyre:
5 dl tej
5 evőkanál búzadara
2 evőkanál cukor
----------------------
zsemlemorzsa
baracklekvár

A fenti arányok szerint megfőzzük a tejbegrízt, megpirítjuk a zsemlemorzsát és mindkettőt hagyjuk kicsit hűlni. Ezután pedig poharakba rétegezzük őket. Alulra került a pirított zsemlemorzsa (lehetne éppenséggel fahéjat is belekeverni, én ezt most kihagytam), rá egy kanál baracklekvár, majd tejbegríz, megint morzsa, megint lekvár, megint tejbegríz. Gondolkoztam, hogy valamelyik réteghez még adjak-e hozzá kakaóport, de végül azt már soknak gondoltam. Kis időre betehetjük a hűtőbe is, de nekem langyosan is ízlett. Az első fele. Ugyanis csak kétszeri nekifutásra tudtam megenni.

Nincsenek megjegyzések: