2014. június 30., hétfő

2014.06.30.

Hozok egy kis képes beszámolót, most úgyis van egy kis időm, mert kint szakad az eső (és ennek nagyon örülünk, mert kell a legelőnek is, amit már felperzselt a napsütés, a kertnek is, és az udvaron a gyepnek is). Nálunk mindenki jól van, a csibék cseperednek, a csikó egyre bátrabb és érdeklődőbb, Omárnak is egyre szebb a hátán a seb, Szami cica pedig hamarosan új kispajtásokat kap maga mellé.
Újra elkezdtem lovagolni a kisasszonyt, és az edzések közben a kiscsikó
szépen követi az anyját, és nem mellesleg jó kondit szerez ő is.
Anya és lánya. :)
Valamelyik nap ezeket hoztam be a veteményesből.
Iszonyú gyors ütemben nőnek a cukkinik, és lassan
minden paradicsomtőn megjelennek a zöld kis
finomságok, de olyan is van, ami már roskadozik az érett
gyümölcstől. Valamint a meggyfák is elkezdtek becsülettel
teremni, de sajnos önmagában fogyasztva nagyon
savanyúak, úgyhogy befőtt lesz belőlük.
Anya céklája is beérett, már vittem is neki egy
hatalmas csokorral belőle.
Az ribizlibokor utolsó termése. Sajnos már nagyon
betegeskedik és összesen csak ezt a kis marék,
fagyira való adagot hozta, úgyhogy ősszel
kiszedjük a fűszerkert közepéről.
Lunca, aki holnap lesz 5 éves, megszabadult a nagy és meleg bundájától,
elvittem kutyakozmetikushoz, hogy megnyírja. Láthatóan élvezi és sokkal
tovább bírja a rohangálásokat, valamint hamarabb visszaáll a lihegésről
normál légzésre, ha lepihen. Nekünk pedig kevesebb meló megszabadítani őt
a rengeteg bogáncstól, ami eddig a hosszú szőrébe beletapadt.: )

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nagyon szép a kiscsikó, de az anyukája se csúnya.))
Micsoda szép terméseitek vannak, ügyes gazdák vagytok!
Lunce pedig egyenesen csodaszép!
Adri

Hungrianfarmlife írta...

Egy pár hete még aggódtam, mert a vakondtól elkezdve a hangyákon át a levéltetűig minden megjelent, meg ugye a betévedt csirkékről se beszéljünk akik legyalázták a hagymákat, de lekopogom, mostanra mi kerekedtünk felül. :) És ami nekem nagyon nagy öröm, hogy mindezt vegyszer nélkül. Egyedül a hangyapor az, ami annak minősül, de abból az ágyásokba nem szórtam. Megkerestem a hangyabolyt, ami a veteményes szélén volt, és oda szórtam nekik belőle. A csigákat pedig összeszedegettem egy ideig, és máshova telepítettem őket, azóta 1-2 darabnál többet nem igen látok,. És hála Istennek azok sem meztelen csigák, így még undorodnom sem kell tőlük. :)

Névtelen írta...

Lécci mesélj arról, hogy a levéltetűt mivel szüntetted meg, köszi. Adri

Hungrianfarmlife írta...

Szerencsére nekem csak pár céklán és egy-két rebarbara levélen találtam, úgyhogy drasztikus megoldásként kitéptem azokat a céklákat, illetve azokat a rebarbara leveleket, amiken volt. :D De sajnos a legnagyobb bodzabokrom is tele volt vele arról rengeteg virágot le se tudtam szedni :(