2013. december 1., vasárnap

Csokis puszedli

Via blogján olvastam ezt a receptet, és mivel nagy puszedli imádó vagyok, teljesen evidens volt, hogy elkészítem. Szerencsére épp volt hozzá minden, úgyhogy nagyjából 20 perc alatt el is készítettem az egészet, és még a konyhát sem kellett hozzá robbantott állapotba hoznom.

Hozzávalók:
25 dkg tönkölybúza liszt
25 dkg puha vaj
15 dkg cukor
1 csomag vaníliás cukor
1 csomag sütőpor
4 tojás
4 ek natúr kakaópor
15 dkg dió (elhagyható)
1 tábla étcsokoládé (elhagyható)

A puha vajat és a kétféle cukrot habosra keverem, majd további folyamatos keverés mellett hozzáadom egyesével az egész tojásokat (amiket már végre a saját csirkéink tojtak hosszú kihagyás után :) ), a liszt, sütőpor, kakaó keverékét, és bár én most a diót is és a csokit is kihagytam belőle, de ha raktam volna, akkor azokat is ekkor keverném hozzá.
A sütőt 190 fokra előmelegítem, egy (vagy ha van, akkor két) tepsit sütőpapírral kibélelek. Egymástól körülbelül 3 cm távolságra diónyi nagyságú kupacokat pakolok a sütőpapírra (sülés közben szétterülnek és utána megemelkednek), majd 10 percig sütöm. Nem kell, hogy teljesen kemény legyen, amikor kiveszem a sütőből, mert a rácsra pakolva hűlés közben is még szilárdul, ugyanis ha szilárd állapotban vesszük ki a sütőből, az már túlságosan is kiszáradt és fűrészporos az állaga (tapasztaltam én is az első adagnál).

Kávé, tea mellé, önmagában vagy lekvárba mártva isteni finom. Legközelebb teszek bele fahéjat is, meg egy kis szegfűszeget.

Nincsenek megjegyzések: