2016. július 12., kedd

Homokháti törpesünik

Elsőre érthetetlen lehet a bejegyzés címe. Megmagyarázom. :)

Nem írtam még erről, nem írtam még róluk, legalábbis ebbe a blogba nem, de nem is kapcsoldónak szorosan egy tanyához, inkább csak a mi életünkhöz. :)
2014 elején kitaláltam, hogy nekem bizony KELL egy afrikai fehérhasú törpesün. Nem összekeverendők a kertekben, városokban élő vadsünnel, azaz keleti sünnel, hiszen ők rendszertanilag kissé eltérőek az afrikai társaiktól, ráadásul a keleti sünök védett állatnak számítanak, őket tilos fogságban tartani. :)
A törpesünik néhány éve hazánkban is egyre elterjedtebb és népszerű házi kedvencnek számítanak, lényegében aki szeretne kilépni a hörcsög/tengerimalac/törpenyúl körből, annak érdemes utánanéznie a süniknek. Ha jó helyről származnak, akkor kezesek, kiegyensúlyozottak, igénylik az ember társaságát, van, aki nem is a nekik való - kellően nagy méretű - ketrecben, hanem az egész lakásában szabadon engedve tartja őket.

Piti
Így érkezett meg rengeteg utánajárás és előtájékozódás után 2014 telén családunkba Pietrosz, nekünk csak Piti, egy kölyök hím süni. Elképesztően aranyos volt, egyből levett mindenkit a lábáról. Innentől már még mélyebbre kezdtem ásni magam a törpesünik, sünitartók, sünitenyésztők, kiállítások világába, és mire feleszméltem, 2015 elején megérkezett hozzánk a következő, immár lány süni. Mindketten egy kiváló, 10 éves múltra visszatekintő, hivatalosan egyesületbe regisztrált tenyészetből származnak, erre kezdettől fogva igen nagy hangsúlyt fektettem. Talán megmosolyogtatónak hangzik, de nekik is törzskönyvük a felmenőkkel, chipjük, mint a kutyáknak. És aztán már ott tartok, hogy újabb és újabb sünikkel bővül a banda, sőt, már saját alomban felnevelt kölyköm is adott már életet újabb csöppségeknek.
Babydoll
Hosszasan nem tervezek itt róluk írni, hiszen azóta már eltelt 2 év és mostanra már nekem is egyesületileg regisztrált tenyészetem van, Homokháti Törpesün Tenyészet néven, amelynek egy külön blogot hoztam létre, valamint egy Facebook-oldalt is. A nálam született kölyköket igyekszem minden esetben kézhez szoktatottan, egészségesen új családjukhoz juttatni, s büszkén mondhatom, hogy most már Németországba is került ki tőlünk kölyöksün. Akinek esetleg felkeltettem az érdeklődését, még több információt és fényképet a róluk szóló blogban talál. Katt a linkre!

3 megjegyzés:

Unknown írta...

Nagyon édesek a sünik!

M.Erzsébet írta...

Ó...még mindig kitartóan vàrom a beszàmolódat 👍

openeyes írta...

:) erről is lemaradtünk :) egyébként tök jó fejek!